ARTICULATED PRACTICES IN ANTI-RAACIST FORMATIVE NETWORKS

Actions by the UFES Center for Afro-Brazilian Studies and the ES Public Prosecutor's Office

Authors

DOI:

https://doi.org/10.9771/ns.v14i27.60131

Abstract

In this text we present a training practice of an interinstitutional pilot project in Education for Ethnic-Racial Relations (ERER) within the scope of the Professional Master's in Education. The course was carried out in collaboration between the Federal University of Espírito Santo and the Public Ministry and the Municipal Education Networks of the Metropolitan Region of Vitória. Based on the legal assumptions for anti-racist development in Law nº 10.639/2003, and 11,645/2008 in the legal provisions of the ERER, we discuss the importance of continued training articulated in the development of anti-racist training proposals. With this, it proposes investment for the development of continued training, in addition to a rigorous evaluation process by education systems, with support from the Public Ministry and the Court of Auditors of Espírito Santo.

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Author Biographies

Patrícia Gomes Rufino Andrade, Universidade Federal do Espírito Santo

Professora Doutora em Educação e Diversidade pela Universidade Federal do Espírito Santo (UFES). Professora Adjunta do Departamento de Educação, Política e Sociedade (DEPS). Líder do Grupo de Pesquisa CNPq Educação para Relações Étnico-Raciais Territorialidades e Novas Mídias. Diretora do Departamento de Políticas Extensionistas da Pró-Reitoria de Extensão da UFES.

Márcia Araújo Souza Beloti, Universidade Federal do Espírito Santo

Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Educação (PPGMPE) da Universidade Federal do Espírito Santo (UFES). Professora da Educação Básica do município de Serra – ES. Membro de Grupo de Pesquisa Educação para as Relações Étnico-Raciais, Territorialidades e Novas Mídias.

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Published

2024-04-03

How to Cite

Gomes Rufino Andrade, P. ., & Araújo Souza Beloti, . . M. . (2024). ARTICULATED PRACTICES IN ANTI-RAACIST FORMATIVE NETWORKS: Actions by the UFES Center for Afro-Brazilian Studies and the ES Public Prosecutor’s Office. NAU Social, 14(27), 1509–1522. https://doi.org/10.9771/ns.v14i27.60131

Issue

Section

Novos Territórios