Educating with ass
Introduction to the pedagogies of the body and pleasure
DOI:
https://doi.org/10.9771/peri.v2i19.55050Abstract
This text seeks to initiate a debate raised through the class “Educating with the ass: traveco-terrorism and gender decoloniality in art”, to think about the implications of pleasure and the body as pedagogical and artistic powers. Therefore, the entire introduction of the class held at the Universidade Federal da Bahia (UFBA) Dance School was transcribed, which even discusses the media response and its reception in the public space. The text transposes orality as a knowledge production mechanism, therefore, what was written emerges from the oral act. Finally, the text brings a written conclusion on the topics presented, also thinking about dissident views and perspectives of Brazilian researchers on the subject.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Tertuliana Mascarenhas Lustosa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob Licença Creative Commons Attribution Noncommercial que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista, sendo vedado o uso com fins comerciais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).