The LGBTQI+ community as an object of consumption
"Pink marketing and the psychosocial impact"
DOI:
https://doi.org/10.9771/peri.v1i20.38359Abstract
The present article seeks to bring out an emphasized understanding, focusing on a bibliographical study regarding the practice of “Pink Marketing” or “Pink Money”, which is defined according to Moreschi, Martins and Craveiro (2011), as “money coming from the gay market” referring to consumption and commercial tactics as a marketing strategy for members of the LGBTQI+ community. This study also aims to relate this practice to the psychosocial impacts for this general population. For this the article counts on the theoretical collaboration of researchers who take gender as the object of study, located in digital bases in the form of scientific articles in Portuguese, written generally by authors representing various social causes, being generally bibliographical studies on the subject. Methodologically, we performed the relationship between the hypothesis raised about which social impacts the practice of Pink Money produces with the selected articles. The results come as a conclusion, ranging from the perception of the LGBTQI + consumer, some being alienated, others active and protestant against the practice, to the users of the strategy, as profiteers of the minority population for profit.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Isaac Marlon Vasconcelos do Nascimento, Vinícius Érbethe Freitas de Oliveira, Francisco Franciente Leite Junior
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob Licença Creative Commons Attribution Noncommercial que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista, sendo vedado o uso com fins comerciais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).