Analysis of Potential on Management Technology Based on Social Media Data and Trends
DOI:
https://doi.org/10.9771/cp.v12i5.32953Keywords:
Social media, Technological Foresight, Trends.Abstract
This paper is an analysis of management technology based on social media data and trends. Companies has been using data analytics technologies from social media platforms to enhance their production and improve relationships with users (customers). The research methodology used was a research trend, measured by production of scientific articles, linked with the patent registration analysis. Main research presents details collected on Web of Science (articles) and Espacenet (patents) databases, in complement this research presents suggestion forwarding for similar future papers, following databases: Espacenet, Patentscope, Web of Science and Google Scholar were used. Results revealed that the technology in question is in advanced level of development, consolidated, but constantly updated because data and technology-related actors are constantly changing.
Downloads
References
DE ABREU PEREIRA PINTO, Emeline et al. Produção Científica Sobre Redes Sociais: Abordagem Sob a Visão da Administração. Revista FSA, v. 13, n. 4, 2016.
DE MORAES, Thiago Perez Bernardes; SANTOS, Romer Mottinha. Os Protestos no Brasil: Um estudo sobre as pesquisas na web, e o caso da Primavera Brasileira. Revista internacional de investigación en ciencias sociales, v. 9, n. 2, p. 193-206, 2013.
EUROPEAN PATENT OFFICE (EPO). Espacenet: base de dados on-line. [2019]. Disponível em: https://worldwide.espacenet.com/. Acesso em: 12 julho 2019.
KAYSER, Victoria; BIERWISCH, Antje. Using Twitter for foresight: An opportunity? Futures, v. 84, p. 50-63, 2016.
KIETZMANN, Jan H. et al. Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media. Business horizons, v. 54, n. 3, p. 241-251, 2011.
MASLOW, Abraham H. A theory of human motivation. Psychological review, v. 50, n. 4, p. 370, 1943.
OLIVEIRA, Mariana Corrêa de; CARVALHO, Helenice. Spoleto x Porta dos Fundos: o monitoramento de mídias sociais como ferramenta estratégica na gestão de crises. 2013. Disponível em: https://www.lume.ufrgs.br/handle/10183/88867?show=full. Acesso em: 15 jul. 2018.
QUINTELLA, Cristina Maria et al. Prospecção tecnológica como uma ferramenta aplicada em ciência e tecnologia para se chegar à inovação. Revista Virtual de Química, v. 3, n. 5, p. 406-415, 2011.
SERRA, Bernardo et al. Mídias sociais e negócios: um estudo Delphi. Revista Ibero Americana de Estratégia, v. 12, n. 1, p. 236-253, 2013.
SIMMONS, Geoff. Marketing to Postmodern Consumers: Introducing the Internet. Hameleon European Journal of Marketing, v. 3, n. 4, 2008.
TECH, Canal. O que é API? 2019. Disponível em: https://canaltech.com.br/software/o-que-e-api/. Acesso em: 26 jun. 2019.
WORLD INTELLECTUAL PROPERTY ORGANIZATION (WIPO). PATENTSCOPE: base de dados on-line. [2019]. Disponível em: https://patentscope.wipo.int/. Acesso em: 10 jul. 2019.
ZACKIEWICZ, Mauro. A economia do software e a digitalização da economia. Revista Brasileira de Inovação, v. 14, n. 2, p. 313-336, 2015.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Cadernos de Prospecção
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
O autor declara que: - Todos os autores foram nomeados. - Está submetendo o manuscrito com o consentimento dos outros autores. - Caso o trabalho submetido tiver sido contratado por algum empregador, tem o consentimento do referido empregador. - Os autores estão cientes de que é condição de publicação que os manuscritos submetidos a esta revista não tenham sido publicados anteriormente e não sejam submetidos ou publicados simultaneamente em outro periódico sem prévia autorização do Conselho Editorial. - Os autores concordam que o seu artigo ou parte dele possa ser distribuído e/ou reproduzido por qualquer forma, incluindo traduções, desde que sejam citados de modo completo esta revista e os autores do manuscrito. - Revista Cadernos de Prospecção está licenciado com uma Licença Creative Commons Attribution 4.0. Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do seu trabalho para fins não comerciais, e embora os novos trabalhos tenham de lhe atribuir o devido crédito e não possam ser usados para fins comerciais, os usuários não têm de licenciar esses trabalhos derivados sob os mesmos termos.Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.