The consumption of song as aesthetic experience
DOI:
https://doi.org/10.9771/contemporanea.v10i1.5825Keywords:
Popular song, aesthetic experience, mediated culture.Abstract
The article talks about popular song as cultural and media phenomenon and The consumption of the song of consumption in the context of transition from mass society to network society. It takes the artistic expressions such as “open works”, subject to interpretations and recreations and has as objective the understanding of the question of listening to music as a esthetic experience, according to the perspective of Mikel Dufrenne, designed in the field not only the object but also of perception. Therefore, it deals the “aesthetics of reception”, as the Konstanz School indicates, as time-space new poetics in which the receptors generate new meanings. Still, it develops new “soundscapes”, in Murray Schaffer terms, and musical communities in the context of the network society and the proliferation of sounds.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores que publicam nessa revista devem concordar com os seguintes termos relativos aos Direitos Autorais:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista Contemporanea e à Faculdade de Comunicação da Universidade Federal da Bahia o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.