From mediated listening to creative listening
DOI:
https://doi.org/10.9771/contemporanea.v10i1.5786Keywords:
Listening modes, creative listening, mediation of listeningAbstract
Listening is a relatively recent concern in the context of musical studies. With the advent of the phonography in the late nineteenth century there was a significant change in the relationship between music making and its reception. Attention turns to the processes of listening as they become increasingly mediated by audio technologies. A listening situation mediated by different devices raises the listener to the condition of an expert in the act of listening. At same time she moves away from the exercise of musical practice. Digital network technologies add a new perspective to the listener’s role who subverts the devices created for reproduce music into devices to (re)create music.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores que publicam nessa revista devem concordar com os seguintes termos relativos aos Direitos Autorais:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista Contemporanea e à Faculdade de Comunicação da Universidade Federal da Bahia o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.