Em cartaz: o jornalismo do futuro
DOI:
https://doi.org/10.9771/contemporanea.v6i1.3514Keywords:
Cinema, Jornalismo, CiberjornalismoAbstract
Fiction insights have always predicted how communication in the future would be. In this article, we have selected some films in order to observe what ind of approaches script writers have shown before and after the Internet. We have tried to depict the techniques, design, productive routine and distribution ways of the press media, counterpointing them with the contemporary applications of ciberjournalism. Some offerings, such as the news upon request and in spontaneous way, had already been perceived in attempts of journalism market and, even before that time, had appeared as futuristic fact in cinema and television. According to Bauman (2005), consumerist society needs desire satisfaction promises never before fulfilled by any other society. The Internet seems to solve technological problems to fulfill these desires, but existing models cannot perform satisfactorily, causing more complaints and expectancies.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores que publicam nessa revista devem concordar com os seguintes termos relativos aos Direitos Autorais:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista Contemporanea e à Faculdade de Comunicação da Universidade Federal da Bahia o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.