Bela de morrer, chic de doer, do corpo fabricado pela moda: O corpo como comunicação, cultura e consumo na moderna urbe
DOI:
https://doi.org/10.9771/contemporanea.v0i0.3508Abstract
This article deals with aesthetic/symbolic “manufacture” of the body by the culture in the post-modernity era focusing fashion as an empirical example of the manifestation of the observed phenomenon. The statutes acquired by the body by means of aesthetic representations that are “marked” in the corporal portion as signals of a specific culture, are focused according to the meanings that comprehend its cultural universe. The aesthetic dictatorship of the fashion is analyzed as a cultural mark of our time. The fashion appears in this context as an universe of significations shared in the modern occidental urban culture that takes the body portion as way of subjectivity expression, of group identification, of communication between individuals and collectives by the messages codified in the body as meant.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores que publicam nessa revista devem concordar com os seguintes termos relativos aos Direitos Autorais:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista Contemporanea e à Faculdade de Comunicação da Universidade Federal da Bahia o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.