COMMENTS FROM INTERNET READERS AND THE AXIOLOGY OF THE IDIOT
DOI:
https://doi.org/10.9771/contemporanea.v19i1.32317Keywords:
Comentários de Leitores, Idiota, Crimes Contra MulheresAbstract
Based on the contributions of gender studies and Umberto Eco’s propositions, this article aims to understand the nature of the idiot who gains the word within the sole environment that can give such a figure the privilege of being read – the internet. For that, we used comments from readers on news stories regarding crimes against women published in news websites in Brazil and Portugal. With the aim of understanding the nature of this figure, we though the idiot from its own axiological modes, which requires the understanding of such a category of people. Then, we analyzed the comments from some internet readers that seem to us typical of the idiot.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Carlos Alberto de Carvalho, Moisés Lemos Martins
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Os autores que publicam nessa revista devem concordar com os seguintes termos relativos aos Direitos Autorais:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista Contemporanea e à Faculdade de Comunicação da Universidade Federal da Bahia o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.