School curriculum and the fight against transphobia:

trans lives matter

Authors

DOI:

https://doi.org/10.9771/peri.v1i17.46472

Abstract

This article aims to analyze the transphobia in Brazil and examine the possibility that school curricula are a turning point to address better the fight against transphobia in our country. In order for us to take care of this ideology, we need to understand the Brazilian social framework, as well as the national educational background that is reflected in the National Education Plan so that we can have a better vision of tran-sphobia in the school environment, as well as the current omission in our school curriculum it can be taking us to the increase of transphobia. With it, through a methodology based on doctrinal, legislative and documentary analysis, guided by the filters of scientific research, we will glimpse the debate on transphobia in schools in order to help in their lives.

Keywords: Transphobia. School curriculum. Trans People.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Pedro Teixeira Pinos Greco, UFRJ

Mestrando em Direitos Humanos e Políticas Públicas pelo NEPP-DH/UFRJ. Professor de Direito Civil da Pós-graduação em Direito das Famílias e Sucessões da UCAM. Professor de Direito Civil da Pós-graduação em Direito Imobiliário da UCAM. Professor de Métodos Adequados de Solução de Conflitos da Pós-graduação em Direito Civil da UCAM. Professor de Direito Civil do Curso Degrau Cultural. Professor de Direito Civil da Faculdade Gama e Souza. Ex-professor de Direito Civil da Faculdade Nacional de Direito da UFRJ. Advogado. Analista Jurídico da DPERJ. Mediador em Solução de Conflitos pela Mediação Brasil. Mediador em Justiça Restaurativa pela Mediação Brasil. Pós-graduado em Direito Privado pela UCAM. Pós-graduado em Direito Público pela UCAM. Especialista em Direito Privado pela FESUDEPERJ. Especialista em Direito Público pela FESUDEPERJ. Bacharel em Ciências Jurídicas e Sociais pela Faculdade Nacional de Direito da UFRJ. Membro da Comissão de Direito das Famílias/Sucessões do IAB. Membro da Comissão de Direito Constitucional do IAB. Parecerista. Palestrante. Ex-membro da Comissão de Direito Desportivo do IAB. Ex-membro da Comissão de Direito Desportivo da OAB/RJ.

Published

2022-07-25

How to Cite

Greco, P. T. P. (2022). School curriculum and the fight against transphobia:: trans lives matter. Revista Periódicus, 1(17), 209–231. https://doi.org/10.9771/peri.v1i17.46472