Dissident subjectivities and decolonization of images:
provocations from the Mostra IFÉ
DOI:
https://doi.org/10.9771/peri.v1i17.47536Abstract
In this text, I seek to raise some initial questions about a new film culture that has been developing in Brazil. Understanding film culture as all the processes that generate films, exhibit, select, criticize and teach cinema. I start from the ideas of implicated cinema, by Matheus Araujo dos Santos, and new cinephilia, by Girish Shambu, in a dialogue with authors who have thought about other processes and relationships, but who seek strategies for the recognition and dismantling or subversion of racist and cisheteronormative colonial power structures. I then comment on the curatorial paths chosen at the Mostra Ifé, held online in April 2021.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Julia Araujo Ferreira da Silva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob Licença Creative Commons Attribution Noncommercial que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista, sendo vedado o uso com fins comerciais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).