Copi
inventing worlds and a transgender and transnational theater
DOI:
https://doi.org/10.9771/peri.v2i17.47248Abstract
This article proposes a reading of Argentinian artist, based in Paris, Raul Botana’s work and thought, who signed under the pseudonym Copi. Born in Buenos Aires, in 1939, and deceased in Paris, in 1987, his work includes comic strips, short stories, novellas, novels and plays, besides his work as an actor. The paper focuses on how Copi’s oeuvre consciously builds imagined worlds, critiquing the established notions of nation, country and national language,
and deconstructing all identity stabilizations and crystallizations (of gender and nationality), which results in a production that anticipates queer aesthetics. Hence, it dialogues with the proposals of Pimentel (2011), Deleuze and Guattari (2017), Link (2017), Rosenzvaig (2003), among others.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Renata Pimentel
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob Licença Creative Commons Attribution Noncommercial que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista, sendo vedado o uso com fins comerciais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).