Sex education: inclusion and care of the LGBTTI population from a health education approach
DOI:
https://doi.org/10.9771/peri.v2i16.36593Abstract
Changes in gender and intergenerational relations give rise to social and family situations that require
educational actions on health and sexuality in schools. This study promoted the collective construction of such actions
aimed at the LGBTTI population, using participatory methodologies. We held meetings with pedagogical teams from the
Department of Education of Mariana (Minas Gerais) and a high school to plan strategies, and organized workshops to
bring monitors and students together. These actions established coexistence agreements, valuing affection and self-esteem
and sharing information on topics such as: sexuality, gender roles, concepts of biological sex, sexual orientation, gender
identity and prejudice. Sexual and gender diversity proved to be relevant topics at school, an environment that triggers
changes regarding issues that are often unknown or neglected, but which directly affect people’s lives.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Adriana Maria de Figueiredo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob Licença Creative Commons Attribution Noncommercial que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista, sendo vedado o uso com fins comerciais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).