Does a cis man with a trans man equals a werewolf? Science teachers before queer werewolf bodies
DOI:
https://doi.org/10.9771/peri.v2i16.35528Abstract
This paper reports the partial results of a master’s research focused on how science and biology teachers in
basic education conceptualize the tripod sex, gender, and sexuality, which compose the heterosexual intelligibility matrix.
Here, we discuss the conceptions of five teachers about this tripod; how they react before transgender men who have
intimate relationships with cisgender men, thus being read as a gay couple? To this end, we showed the participants a
comic book by American artist Bill Roundy, in which he, cis gay man, tries to explain his relationships with trans men. If,
as the Brazilian popular saying goes, “a man with a man equals a werewolf,” then, based on queer studies and on the pedagogy of monsters, we explore how much a trans man with a cis man can also equal a (queer) werewolf, disrupting the
conceptual categories of science education and some positivist assumptions within natural sciences.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Charlie Drews Dos Santos, Allan Moreira Xavier, Meiri Aparecida Gurgel de Campos Miranda
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob Licença Creative Commons Attribution Noncommercial que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista, sendo vedado o uso com fins comerciais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).