UMA PROPOSTA PARA PENSAR A INSERÇÃO DA DANÇA NA EDUCAÇÃO BÁSICA
DOI:
https://doi.org/10.9771/2317-3777dança.v3i2.8677Keywords:
Dance, Education, Movement, Bodymedia, CognitionAbstract
Questions such as reflecting about the meaning of Dance in schools, which legitimate its insertion in educational context, and seeing Dance in schools as a driving language to the autonomous thinking and a teaching learning process booster have been in my career as professor and researcher. In proposing these questions, I intend to think about how to guarantee that all teachers have the right to Dance experience to its fullest as an area ofDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-08-03
How to Cite
Silva (Secretaria Municipal de Educação de Juiz de Fora), E. C. (2015). UMA PROPOSTA PARA PENSAR A INSERÇÃO DA DANÇA NA EDUCAÇÃO BÁSICA. DANÇA: Revista Do Programa De Pós-Graduação Em Dança, 3(5). https://doi.org/10.9771/2317-3777dança.v3i2.8677
Issue
Section
Artigos
License
A partir da submissão do artigo, resenha, pensata ou ensaio, entende-se como automática a cessão dos direitos autorais para a Revista, uma vez tendo sido aprovado e aceito para publicação.
Dança: Revista do Programa de Pós-Graduação em Dança de http://www.portalseer.ufba.br/index.php/revistadanca/index é licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 3.0 Não Adaptada.