WHEN TO DO IS TO THINK AND RESEARCH: EPISTEMOLOGICAL WANDERINGS

Authors

  • Joubert de Albuquerque Arrais PUCSP

DOI:

https://doi.org/10.9771/2317-3777dança.v2i1.8301

Keywords:

Dance in the university, Artistic research, Research in dance

Abstract

The dance has expanded significantly in the academic environment. This presupposes considerable investment in art research,  underlining the demand to formulate the epistemology of practical making that characterizes the experience of dance. Research in dance thus not restricted to scientific knowledge, but dialogues with it, composing the academic knowledge that emerges from the integration of theory and practice in university investigative environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Joubert de Albuquerque Arrais, PUCSP

artista-pesquisador e crítico de dança. Doutorando em Comunicação e Semiótica - PUC/SP (Capes/Prosup), Mestre em Dança - UFBA (Fapesb/Capes) e Bacharel em Comunicação Social/Jornalismo – UFC, com formação e estágio artísticos pelo centro em movimento – c.e.m (Lisboa/Portugal). Coordena desde 2012, o comitê temático “Produção de Discurso Crítico sobre Dança”, da Associação Nacional de Pesquisadores em Dança – AND Atualmente desenvolve o projeto itinerante Crítica com a Dança (Prêmio Funarte de Dança Klauss Vianna 2011) e o projeto de interação estética A senhora tá tão masculina! / Projeto Masculina (Bolsa Interações Estéticas em Pontos de Cultura 2012 – Funarte/Minc), dando, assim, continuidade aos seus experimentos colaborativos, dentre eles, a pesquisa Sambarroxé (2007-11) e a performance de movimento Virar Bicho (2010-12) Escreve no www.enquantodancas.net

Published

2013-08-12

How to Cite

Arrais, J. de A. (2013). WHEN TO DO IS TO THINK AND RESEARCH: EPISTEMOLOGICAL WANDERINGS. DANÇA: Revista Do Programa De Pós-Graduação Em Dança, 2(2). https://doi.org/10.9771/2317-3777dança.v2i1.8301

Issue

Section

Artigos