THE USE OF SAYINGS AND THE WEATHER FOR THE TEACHING SCHOOL CLIMATOLOGY OF FUNDAMENTAL SCHOOL II
DOI:
https://doi.org/10.9771/1984-5537geo.v6i1.4305Keywords:
School climatology, Popular sayings, Fundamental school II, Weather and climate forecast, National curriculum parametersAbstract
The school reality in Brazil shows that Climatology teach has not been developed in the Fundamental School II, or, when it occurs, is done based in traditional and classic Climatology, which factors and weather elements are analyzed individually, retracting nature in a static way and totally disconnected from the reality. Through the weather elements observation, it is intended to demonstrate of learnig the “climatologic contents” which can be verified through the popular proverbs. This study wants to show that, from the spontaneous daily observation of time and weather, with helps from the popular proverbs, the students of Fundamental School II may understand the relation of time and weather, as well as your prediction, taking the necessary precaution. For this activity is necessary a period of continuum observation to establish a sequential habit of the different types of weather from a specific season. The popular way of predict the weather started when men moved to caves, in the meantime, this habit have been get lost because of the society urbanization. To reinforce the importance of the popular proverbs to predict the weather, will be realized a brief historic of popular meteorology beginning until its relevance spotted by the National Curriculum Parameters for Geography.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o artigo simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Creative Commons CC BY que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista. Esta licença permite que outros distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do seu trabalho, mesmo para fins comerciais, desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original. É a licença mais flexível de todas as licenças disponíveis. É recomendada para maximizar a disseminação e uso dos materiais licenciados. Ver o resumo da licença em: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Ver o texto legal da licença em: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Consulte o site do Creative Commons: https://creativecommons.org/licenses/?lang=pt
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).