A BRIEF LOOK AT THE NATIONAL YOUTH PROGRAM AND ENVIRONMENT
DOI:
https://doi.org/10.9771/1984-5537geo.v11i1.12213Keywords:
Environmental Education, Transformation, Social MaintenanceAbstract
This paper aims to analyze the final report of the National Programme for Youth and Environment, through the theoretical contributions of Environmental Education, answering the question: the National Programme for Youth and Environment can lead to critical thinking and emancipation of individuals, leading to rupture and transformation of the traditional education? We analyzed the policy highlighting sections and discussing it. From this analysis, we considered that the National Programme for Youth and Environment needs to deepen the debate about the environmental knowledge, hear the communitie’s voices and consider it epistemological diversity, for then to break the boundaries of knowledge and exceed the limits of disciplinary knowledge. We concluded that, as the program is now, it is not able to lead to critical thinking and emancipation of individuals.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o artigo simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Creative Commons CC BY que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista. Esta licença permite que outros distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do seu trabalho, mesmo para fins comerciais, desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original. É a licença mais flexível de todas as licenças disponíveis. É recomendada para maximizar a disseminação e uso dos materiais licenciados. Ver o resumo da licença em: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Ver o texto legal da licença em: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ Consulte o site do Creative Commons: https://creativecommons.org/licenses/?lang=pt
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).