FAKES ON TWITTER AND IDENTITY APPROPRIATIONS: METHODOLOGICAL CONTRIBUTIONS FOR DATA COLLECTION AND ANALYSIS OF PROFILES
DOI:
https://doi.org/10.9771/contemporanea.v10i3.6802Abstract
This paper discusses a few possible methodological highlights for data collection and qualitative analysis in the process of empirical research on the internet (FRAGOSO, RECUERO & AMARAL, 2011) applied to observation and analysis of fake Twitter profiles as a way of appropriation of cultural identity (WOODWARD, 2000; HALL, 2002) in digital environments. The context and results discussed here are gathered from Santos (2011) research about fake profiles of mass media celebrities on Twitter. The paper ́s main objective is to present some possibilities of exploring this digital plataform for empi- rical researches about this theme. The results collected from these procedurals have shown that appropriation of traces of identity generate connections with the audience of followers. Besides that, some patterns of uses and types of produced contented by these fakes are learnet through a process that includes media litteracy and a frequent use of the tool with its limitations and qualities.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores que publicam nessa revista devem concordar com os seguintes termos relativos aos Direitos Autorais:
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista Contemporanea e à Faculdade de Comunicação da Universidade Federal da Bahia o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.