A persuasão, os estereótipos e os impactos da propaganda contraintuitiva

Authors

  • Francisco Leite
  • Leandro Leonardo Batista

DOI:

https://doi.org/10.9771/contemporanea.v7i1.3603

Keywords:

Propaganda contraintuitiva, Persuasão, Estereótipo

Abstract

The proposal of this article is to provide the conceptual understanding of persuasion and its dynamics, discussing some effects that this tool can promote as a counterintuitive speech in the advertising area for the offset and updating of stereotypes, to which certain minority groups are associated in a stigmatized manner. The paper also seeks to contribute in the academic discussions on the role exercised by the advertising in coordinating “other/new” views on the subject of social stereotypes and its social impact.

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Author Biographies

Francisco Leite

Formado em Comunicação Social e mestrando em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes, da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Bolsista CAPES e coordenador no GPEC – Grupo de Pesquisa de Efeitos da Comunicação da linha de pesquisa “Web 2.0 e Grupos de Referência”.

Leandro Leonardo Batista

Professor Doutor da Universidade de São Paulo (USP) e Coordenador Geral do GPEC - Grupo de Pesquisa de Efeitos da Comunicação da ECA/USP.

Published

2009-09-26

Issue

Section

Artigos