Trans people and education:
a systematic review of literature (2017-2018)
DOI:
https://doi.org/10.9771/peri.v1i17.36417Abstract
Following the trail of other bibliographic research, this study presents a systematic review of the relationship between trans universe and Education, from 2014 to 2018. Based on searches on SciELO, Google Scholar and Google, as well as on events on gender and sexuality, 41 publications were found in the form of texts in the annals of events, articles in periodicals, dissertations and theses. The material was analyzed in the light of post-critical theories and qualitative approach. As a result, there was a greater number of works in the category of articles and chapters, with a prevalence of research in the southern region of the country and incipient productions with regard to the central-west and north regions. Considering previous studies, there was an increase in production in all publishing scenarios. It should also be noted that most of the studies found focused on transsexual and transvestite women, with a reduced number of studies on trans men and/or transmasculinities.
Keywords: Trans people. School. Transphobia. Exclusion.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Nayara Rios Cunha Salvador
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob Licença Creative Commons Attribution Noncommercial que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista, sendo vedado o uso com fins comerciais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).