OS NOVOS DESAFIOS (PÓS)PANDEMIA PARA A FORMAÇÃO EM DANÇA NA UFG

lutas, descobertas, reinvenções e interações

Authors

  • Ana Maria Alonso Krischke Universidade Federal de Goiás (UFG)
  • Valéria Maria Chaves de Figueiredo Universidade Federal de Goiás (UFG)

DOI:

https://doi.org/10.9771/dana.v8i0.58155

Abstract

In this article, we present our reflections on the challenges faced in the UFG degree course during the pandemic and especially “post pandemic”. We chose here to approach authors from the field of education, social sciences and art in order to enrich, deepen and build debates. We also present some actions adopted together with our academic community as one of the ways to rebuild the institution and our spaces of action as a place of discovery and reinvention, plural ways and doings. We discussed what we called a crisis of presence, which presented itself with conflicts and difficulties, and together we chose to find possible reaction strategies and construction of community life and identity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Maria Alonso Krischke, Universidade Federal de Goiás (UFG)

Dançarina, professora, produtora e pesquisadora, com ênfase em improvisação, políticas fazeres coletivos em arte. Participo da cocriação do ET: espaço cultural @ espacotransformando/instagram.
Mestra em Educação no PPGT/UFSC (2012) e doutora em Artes da Cena no PPGAC – UDESC (2019). Atualmente trabalho na Licenciatura em Dança da UFG.

Valéria Maria Chaves de Figueiredo, Universidade Federal de Goiás (UFG)

Professora Associada da Universidade Federal de Goiás. Coordenadora do laboratório interdisciplinar de pesquisa em Artes da Cena – LAPIAC. Doutora em Educação pela Faculdade de Educação – Unicamp (2007). Atua na Licenciatura em dança e nos programas de pós-graduação em Artes da Cena da UFG e Profiartes.

Published

2023-12-14

How to Cite

Krischke, A. M. A. ., & Figueiredo, V. M. C. de . (2023). OS NOVOS DESAFIOS (PÓS)PANDEMIA PARA A FORMAÇÃO EM DANÇA NA UFG: lutas, descobertas, reinvenções e interações. DANÇA: Revista Do Programa De Pós-Graduação Em Dança, 8(11), 52–66. https://doi.org/10.9771/dana.v8i0.58155