CHALLENGES OF TRAINING PUBLIC IN DANCE: DISCOURSES OF PUBLIC CULTURAL POLICIES OF BAHIA

Authors

  • CAROLINA MAHECHA QUINTERO (PPGAC-UFBA) PPGAC-UFBA

DOI:

https://doi.org/10.9771/2317-3777dança.v3i2.13047

Keywords:

Cultural Public Policy, Dance, Publics Formation, Spectator

Abstract

The configuration of the new citizenship has sued the approach to the formation ofviewers for the arts by local governments to guarantee cultural rights. Bearing in mindthat is a topic of recent debate in the local area, as well as its relation to specific fieldssuch as dance, this article examines the dominant discourse in the official documents ofcultural policy for the promotion of dance public in the State of Bahia, Brazil. Thus, inseeking to understand the landscape of public relation of dance and public policies for artistic and cultural appropriation of this language, carried out a study of the discourse onthe public formation implicit in documents such as: XXI Agenda for Culture; Law LivingCulture and National Plan of Brazil Dance; and Organic Law of the Bahia Culture. As aresult of this analysis, we see the need to generate qualitative research on public behaviorthat allow understand their heterogeneity, but also the elements for building a culturalhabitus, within a political action that articulates art and education as strategy leading tothe audience formation.

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Author Biography

CAROLINA MAHECHA QUINTERO (PPGAC-UFBA), PPGAC-UFBA

Mestranda em Artes cênicas da Universidade Federal da Bahia, UFBA (2014). Graduação em Ciência Política na Universidade Nacional de Colômbia sede Bogotá (2004). Maestra em Artes Cênicas com ênfase em Dança Contemporânea na Universidade do Distrito Francisco José de Caldas - Colômbia (2011). Experiência profissional como assessora e/ou consultora de instituições governamentais, não governamentais e do setor acadêmico para formulação, implementação e avaliação de politicas, planos, projetos e/ou programas que promovem o desenvolvimento das artes cênicas e da cultura em diferentes contextos como contribuição a construção de tecido social. Participação na realização de investigação e projetos educativos dirigidos a população vulnerável da cidade de Bogotá, mediante a promoção da pedagogia artística no campo da dança. Trabalho nas áreas de interpretação, investigação, formação e criação de dança, como uma contribuição para a revitalização dos processos de desenvolvimento sociocultural e de reflexão crítica sobre vários cenários. Workshop líder e palestrante na área de políticas públicas culturais e de participação dos cidadãos a nível local na cidade e em algumas áreas acadêmicas, como parte do caminho como pesquisadora e formadora nesta temática.

Published

2015-08-03

How to Cite

MAHECHA QUINTERO (PPGAC-UFBA), C. (2015). CHALLENGES OF TRAINING PUBLIC IN DANCE: DISCOURSES OF PUBLIC CULTURAL POLICIES OF BAHIA. DANÇA: Revista Do Programa De Pós-Graduação Em Dança, 3(5). https://doi.org/10.9771/2317-3777dança.v3i2.13047

Issue

Section

Artigos