The role of stakeholders in Solomon's Temple: An exploratory study

Autores

  • Roberto Bazanini Universidade Paulista -UNIP
  • Ernesto Michelangelo Giglio Universidade Paulista - UNIP

Palavras-chave:

Stakeholder Theory, Network Relationships, Marketing Strategies, Megachurches

Resumo

This paper aims to describe the role of stakeholders in the symbolic goods market of religion. Drawing on qualitative research, and based on the salience model of stakeholders, the objective is to analyze the importance of Solomon’s Temple megachurch to the Universal Church of the Kingdom of God (UCKG) as a competitive factor in the market of religious goods and services for achieving a competitive advantage. The findings show that the respondents' perception indicates that the construction of megachurches provides a competitive advantage if the staNeholders are identifed and continuously monitored because of the attributes of power, legitimacy and urgency. The contribution of the study is a discussion on the relevance of the applicability of stakeholder theory in the symbolic goods market of religion from the perspective of network relationships with other stakeholders.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Roberto Bazanini, Universidade Paulista -UNIP

Bacharel em Administração, Filosofia e Pedagogia. Mestre em Comunicação Social. Doutor em Comunicação e Semiótica (PUC/SP) Pós-Doutor em Comunicação. Professor titular do mestrado em Administração da Universidade Paulista - UNIP.

Ernesto Michelangelo Giglio, Universidade Paulista - UNIP

Doutor em Administração pela Universidade São Paulo - USP Pós-Doutor na Universidade Federal de Lavras - UFLA. Professor do Mestrado em Administração da Universidade Paulista - UNIP, sendo o líder da linha de pesquisa sobre Abordagens Sociais nas Redes.

Downloads

Publicado

2017-09-30

Como Citar

1.
Bazanini R, Giglio EM. The role of stakeholders in Solomon’s Temple: An exploratory study. Organ. Soc. [Internet]. 30º de setembro de 2017 [citado 22º de dezembro de 2024];24(83). Disponível em: https://periodicos.ufba.br/index.php/revistaoes/article/view/16832

Edição

Seção

Artigos