It won´t hurt a bit: Psychological comfort and clients’ loyalty to dental services

Authors

  • Cláudio de Luna Lins Universitas Negeri Surabaya ou UNESA
  • Irene Raguenet Troccoli Universidade Estácio de Sá - RJ
  • Joyce Gonçalves Altaf Instituto Vianna Junior - MG

Abstract

Using a qualitative approach, this paper aims at identifying the importance that patients of dental services apply to the psychological comfort when considering new purchases of this service. The results show that patients rank as high the importance of psychological comfort when considering new purchases this service, based on various factors that they reported as relevant in order to feel psychologically comfortable and, consequently, confident in their dentists.

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Author Biographies

Cláudio de Luna Lins, Universitas Negeri Surabaya ou UNESA

Bachelor's at Administração de Empresas from Centro Universitário da Cidade (2005).

Irene Raguenet Troccoli, Universidade Estácio de Sá - RJ

Possui doutorado (2002) e mestrado (1992) em Administração de Empresas pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, e graduação em Ciências Econômicas pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1978). Atualmente é professora do Mestrado Profissional em Administração e Desenvolvimento Empresarial da Universidade Estácio de Sá e membro do corpo editorial da revista acadêmica Revista Pensamento Contemporâneo em Administração, da UFF. Atuou como analista sênior na Embratel durante 8 anos, nas áreas de Marketing Estratégico, de Planejamento Estratégico, e Financeira. Foi analista de agronegócios na Fundação Getulio Vargas durante 23 anos, tendo sido redatora e editora-assistente da revista Agroanalysis. Tem experiência nas áreas de Economia e Administração, com ênfase em Marketing e em Estratégias Empresariais, atuando principalmente nos seguintes temas: marketing de serviços, fidelização do consumidor, estratégias empresariais, grupos estratégicos e redes de relacionamentos.

Joyce Gonçalves Altaf, Instituto Vianna Junior - MG

Graduate at Serviço Social from Universidade Federal de Juiz de Fora (2002) and graduate at Administração de Empresas from Faculdade Metodista Granbery (2007). Has experience in Administration, focusing on Administration, acting on the following subjects: marketing, estratégia, gestão, educação and luxo.

How to Cite

1.
Lins C de L, Troccoli IR, Altaf JG. It won´t hurt a bit: Psychological comfort and clients’ loyalty to dental services. Organ. Soc. [Internet]. 2013Oct.29 [cited 2024Dec.22];20(66). Available from: https://periodicos.ufba.br/index.php/revistaoes/article/view/8835

Issue

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