Problems of playing and teaching piano: a pedagogical contribution by George Kochevitsky

Authors

DOI:

https://doi.org/10.9771/ictus.v15i2.46640

Abstract

 This article aims to discuss the contributions of George Kochevitsky, synthesized in his book The Art of Piano Playing, a scientific approach, especially, with regard to the problems of performance and piano pedagogy, in line with the thoughts of other renowned educators in the area. Due to its nature, the research was supported by the bibliographic method, based on: Kochevitsky (1967; 1996 and 2004), Sá Pereira (1964), Kaplan (2008), Gieseking and Leimer (1972), Neuhaus (1987), among others. The work aims to contribute to the studies on teaching and piano interpretation as a new theoretical work in Portuguese, emphasizing the importance of deepening this theme in the research of Theory and History of Pianism and Piano Pedagogy field.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Paulo Novais de Almeida, Universidade Federal da Bahia

Possui graduação em Engenharia Civil pela Universidade Católica do Salvador (1982), em Instrumento Piano pela Universidade Federal da Bahia (1984) e em Composição e Regência pela Universidade Federal da Bahia (1989), com Mestrado Profissional em Música na área Criação-Interpretação. Atualmente é professor Adjunto e servidor da Universidade Federal da Bahia. Tem experiência na área de Artes, com ênfase em Piano e Regência, atuando principalmente nos seguintes temas: piano, concerto, regência e canto coral.

Ekaterina Konopleva, Universidade Federal da Bahia

Possui Graduação e Mestrado em Música pelo Conservatório Estatal "M.P. Mussorgsky" do Ural - Rússia (2002), Doutorado em Musica pela Academia de Música da Russia Gnesin, em Moscou - Rússia (2013). Realizou estudos / trabalhos referentes a música e educação musical na Russia, no Canada, nos Estados Unidos e no Brasil. Professora Adjunta do Curso de Graduação e Pós-Graduação da Escola de Musica da Universidade Federal da Bahia (UFBA). Leciona Piano, Técnica Vocal, Percepção e disciplinas de Educação Musical. Tem experiência na área de Música (Performance e Educação Musical).

Published

2021-12-30