Expansão da internet, inclusão digital e escolas públicas:

uma breve discussão

Authors

Keywords:

Inclusão digital, Internet, Escola pública, Educação pública, Mediação da Informação.

Abstract

This article brings reflections on information in its digital nature, addressing the power and trans- formations through the Internet in contemporary times, which has been modifying our commu- nication behavior with the other, and how Brazilian public schools need insertion in this context. Based on the authors Shera (1960), Castells (1999), Bonilla and Oliveira (2011), Lévy (2011) among others and having as a descriptive methodology, this study concludes that the school, mainly the public ones in Brazil with the internet, it is essential for human development and social inclusion.

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Author Biographies

Eunice de Jesus Santos, Universidade Federal da Bahia - UFBA


Doutoranda e Mestra em Ciência da Informação (PPGCI/UFBA). Bacharel em Administração de Empresas e Radialista. Pesquisadora. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-8013-7642 E-mail: eunicesantos@ufba.br

Bárbara Coelho Neves, Universidade Federal da Bahia - UFBA / Universidade Federal de São Carlos - UFSCar

Doutora em Educação (UFBA). Docente do Programa de Pós-graduação em Ciência da Informação (PPGCI
UFBA) e do Programa de Pós-graduação em Ciência da Informação (PPGCI da UFSCar). Orcid: https://orcid.org/0000-0002-3429-7522 E-mail: barbaran@ufba.br

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Published

2023-12-12

How to Cite

SANTOS, E. de J.; NEVES, B. C. Expansão da internet, inclusão digital e escolas públicas:: uma breve discussão. Revista Fontes Documentais, [S. l.], v. 6, n. 1, p. 151–159, 2023. Disponível em: https://periodicos.ufba.br/index.php/RFD/article/view/58402. Acesso em: 3 jul. 2024.