Integration of artificial intelligence in medical education:
developing a framework for curriculum enhancement
Palavras-chave:
Inteligência Artificial, Informação e Saúde, EducaçãoResumo
In recent years, the field of medical education has been embracing innovative approaches to enhance the learning experience of students. One such approach is the integration of artificial intelligence (AI) technologies, including Natural Language Processing (NLP) models, Language Modeling (LLM), and chatbots. Chatbots offer a unique and interactive learning experience for medical students. These AI-driven conversational agents simulate human-like conversations, enabling students to engage in personalized interactions that serve their individual learning needs. By leveraging NLP models and LLM, chatbots can comprehend and respond to natural language queries, providing students with immediate feedback, guidance, and access to relevant resources.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2024 Mariana Canelas-Pais, Renato Ferreira da Silva, Ivone Duarte, Pedro Pereira Rodrigues, João Almeida Fonseca, Ricardo Cruz-Correia
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
O(os) autor(es) do trabalho submetido a Revista Fontes Documentais declara(m):
- Declaro que participei suficientemente do trabalho para tornar pública minha responsabilidade pelo conteúdo.
- Declaro que o uso de qualquer marca registrada ou direito autoral dentro do manuscrito foi creditado a seu proprietário ou a permissão para usar o nome foi concedida, caso seja necessário.
- Declaro que todas as afirmações contidas no manuscrito são fatos são verdadeiras ou baseadas em pesquisa com razoável exatidão.
- Declaro que os direitos autorais referentes ao artigo agora submetido pertencerão à Revista Fontes Documentais, sendo permitido que outros possam distribuir, remixar, adaptar e criar a partir do deste trabalho, exceto para fins comerciais, desde que atribuído o devido crédito.