Integration of artificial intelligence in medical education:

developing a framework for curriculum enhancement

Autores

Palavras-chave:

Inteligência Artificial, Informação e Saúde, Educação

Resumo

In recent years, the field of medical education has been embracing innovative approaches to enhance the learning experience of students. One such approach is the integration of artificial intelligence (AI) technologies, including Natural Language Processing (NLP) models, Language Modeling (LLM), and chatbots. Chatbots offer a unique and interactive learning experience for medical students. These AI-driven conversational agents simulate human-like conversations, enabling students to engage in personalized interactions that serve their individual learning needs. By leveraging NLP models and LLM, chatbots can comprehend and respond to natural language queries, providing students with immediate feedback, guidance, and access to relevant resources.

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Biografia do Autor

Mariana Canelas-Pais, Universidade de Coimbra

Doutorando em Ciência da Informação pela Universidade de Coimbra. Mestre em Educação (UFS). Bacharel em Biblioteconomia e Documentação (ICI/UFBA); Bibliotecário do Instituto Federal de Sergipe (IFS).

Renato Ferreira da Silva, Universidade do Porto

Faculdade de Medicina da Universidade do Porto.

Ivone Duarte, Universidade do Porto

Faculdade de Medicina da Universidade do Porto

Pedro Pereira Rodrigues, Universidade do Porto

Faculdade de Medicina da Universidade do Porto.

Ricardo Cruz-Correia, Universidade do Porto

Faculdade de Medicina da Universidade do Porto.

 

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Publicado

2024-03-28

Como Citar

CANELAS-PAIS, M.; SILVA, R. F. da; DUARTE, I.; RODRIGUES, P. P.; CRUZ-CORREIA, R. . Integration of artificial intelligence in medical education:: developing a framework for curriculum enhancement. Revista Fontes Documentais, [S. l.], v. 6, n. Ed. Especial, p. 70–72, 2024. Disponível em: https://periodicos.ufba.br/index.php/RFD/article/view/60129. Acesso em: 5 nov. 2024.

Edição

Seção

SESSÃO TEMÁTICA II - Inteligência Artifical na Medicina