O bibliotecário e a Agenda 2030:

informação em tempos de pandemia

Authors

Keywords:

Competência profissional, Desinformação, Pandemia

Abstract

This work aims to analyze the librarian's social role and skills in combating misinformation in pandemic times, in line with the goals of the Sustainable Development Goals set out in the 2030 Agenda. Methodologically, this study used a descriptive, qualitative research to support and elucidate the theoretical bases, analyses and organization of information on thematic and institutional platforms and repositories on Covid-19 in Brazil, between March and July 2020. The results show that 12 of them prompt the spread and sharing of free scientific and academic information at a local, national and global levelon Covid-19.

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Author Biographies

Hellinton Staevie dos Santos, Universidade Federal de Roraima - UFRR

Bacharel em Administração Pública pela Universidade do Estado do Amazonas (UEA). Bacharel em
Biblioteconomia pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Bibliotecário da Universidade Federal de Roraima (UFRR). Orcid: https://orcid.org/0000-0003-4855-307X

Manuella Marinho Ferreira, Universidade Federal de Roraima - UFRR


Mestra em Ensino das Ciências Ambientais pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Bacharela em
Biblioteconomia pela UFAM. Bibliotecária na Universidade Federal de Roraima (UFRR). Orcid: https://orcid.org/0000-0003-0683-317X

Naiara Raíssa da Silva Passos, Universidade Federal de Rondônia - UNIR

Bacharela em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Bibliotecária da Universidade Federal de Rondônia (UNIR). Orcid: https://orcid.org/0000-0003-1312-6545

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Published

2023-12-29

How to Cite

SANTOS, H. S. dos; FERREIRA, M. M.; PASSOS, N. R. da S. O bibliotecário e a Agenda 2030: : informação em tempos de pandemia. Revista Fontes Documentais, [S. l.], v. 3, n. Ed. Especial, p. 429–437, 2023. Disponível em: https://periodicos.ufba.br/index.php/RFD/article/view/57764. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

COMUNICAÇÕES: Comunicação, informação em rede e humanização: novas perspectivas