Panorama da graduação em organização da cultura no Brasil
DOI:
https://doi.org/10.9771/1983-3717pcr.v4i1.5313Abstract
RESUMO: Buscaremos neste artigo evidenciar a relação da formação em organização da cultura no Brasil através de um panorama do ensino superior, mas especificamente de cursos de graduação plena. Essa escolha se deu devido ao maior grau de continuidade e relevância dessas experiências no contexto da formação, algo fundamental para desenvolver e consolidar uma área acadêmica e profissional. PALAVRAS-CHAVE: Formação. Organização da cultura. Graduação. Viewpoint of the undergraduate courses in the organization of culture in Brazil ABSTRACT: In this article we seek to outline the relationship between the training and qualifications in the organization of culture in Brazil through a viewpoint of the undergraduate courses, but more specifically the full bachelor degree courses. This choice was made due to the higher level of continuity and relevance of these experiences in the context of training, which is central in order to develop and consolidate the academic and professional area. KEYWORDS: Training. Organization of culture. Undergraduate.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2011-08-19
How to Cite
Costa, L. (2011). Panorama da graduação em organização da cultura no Brasil. Políticas Culturais Em Revista, 4(1). https://doi.org/10.9771/1983-3717pcr.v4i1.5313
Issue
Section
Dossiê - Cultura e Educação
License
The Políticas Culturais em Revista applies the Creative Commons Attribution-Non-Commercial 4.0 International License to the works it publishes. This license is designed to facilitate open access - that is, free, immediate access, and unrestricted reuse of original works of all kinds. Our authors retain the copyright but under this license agree to make articles legally available for reuse, without permission or fees, for virtually any purpose. Anyone can copy, distribute or reuse these items, provided that the author and the original source (Políticas Culturais em Revista) are properly cited.